مقالات

شناخت دنیای متاورس

دنیای متاورس چیست

متاورس که یک فضای دیجیتال سه بعدی است از تکنولوژی هایی استفاده می کند که زندگی آنلاین انسان ها را بسیار شبیه به زندگی واقعی شان کرده است. در واقع ما توسط متا و فضای آنلاینی که به آن دسترسی پیدا می کنیم، می توانیم خیلی راحت وارد فضای واقعی زندگی خود شویم و آن را به صورت طبیعی و سه بعدی لمس کنیم. از آنجایی که متا از طریق تکنولوژی های خود تمام حواس انسان را درگیر می کند، باعث می شود که انسان از طریق تجهیزاتی مانند هدست های مجازی متافردا یا عینک های سه بعدی هوشمند متافردا احساس راحتی با دنیای آنلاین خود داشته باشد. شاید برای شما نیز سوال باشد که چطور باید به متاورس دسترسی پیدا کنیم؟ باید به شما بگوییم که دسترسی به metaverse با تجهیزات مناسب بسیار آسان است. شما برای این کار فقط کافی است تا اینترنت و رابط هایی را داشته باشید که ما اصطلاحا به آن ها وی آر می گوییم. ما در ادامه قصد داریم به طور مفصل دنیای متاورس و تجهیزاتی که برای ورود به این دنیای مجازی مورد نیاز است به شما معرفی کنیم.

آشنایی با متاورس

همانطور که گفتیم هدف از ساخت این تکنولوژی، ادغام دنیای واقعی و آنلاین با یکدیگر است تا زندگی رویایی و البته راحتی را برای افراد فراهم آورند. پس سازندگان این دنیا بسیار تلاش کردند و راه های مختلفی را پیمودند. آن ها سرانجام موفق شدند تا دنیایی شبیه به اینترنتی که همه ما از آن استفاده می کنیم بسازند؛ البته گسترده تر و با تفاوت های زیاد.شما در دنیای متاورس شاهد این هستید که وب سایت ها و شبکه های اجتماعی ادغام شده و هماهنگی بیشتری با یکدیگر دارند و باعث ساخت دنیای مجازی می شوند که بسیار شبیه به جهان واقعی اطراف خودمان است.

حال باید بگوییم که چه چیزی باعث می شود تا ما رویا و واقعیت را با یکدیگر ادغام کنیم و در اصل چه چیزی ما را ما بین این دو دنیا قرار می دهد؟ افراد برای ارتباط برقرار کردن بین این دو دنیا باید از هدست های واقعیت مجازی و عینک های سه بعدی هوشمند متافردا استفاده کنند که حواس بینایی و شنوایی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود که ارتباط راحت تری با دنیای متا برقرار کنند.

متاورس

ما در متاورس با شخصیت های مجازی به نام آواتار سروکار داریم که نماینده های ما در دنیای آنلاین می باشند. در واقع هر شخص در دنیای متا دارای یک آواتار است که به صورت ساده تر یعنی همان پروفایل شخصی که در سایر شبکه های اجتماعی داریم. آواتار شما بیانگر شخصیت شما می باشد. به عنوان مثال و برای بهتر درک این موضوع باید بگوییم که فرض کنید شما یک جلسه آنلاین دارید، حال در دنیای متا دیگر نیازی به روشن کردن دوربین های وب کم نیست تا تصویر خودتان بر صفحه نمایشگر حضار در جلسه ظاهر شود. شما در دنیای متا فقط کافی است تا آواتار خود را به جلسه آنلاین بفرستید!

شما در دنیای متافردا می توانید به کنسرت بروید، سفر تفریحی دلخواهتان را تجربه کنید، خرید کنید و در بازی های آنلاین شرکت کنید. در واقع شما در یک زمان می توانید چند کار را انجام دهید. به عنوان مثال شما در دنیای حقیقی در منزل خود کار های شخصی تان را انجام می دهید و آواتار شما در دنیای متا در حال لذت بردن از کنسرت خواننده مورد علاقه تان است!

آواتار های دنیای متا

همانطور که گفتیم، آواتار های متا همان پروفایل شخصی است که ما در سایر صفحات مجازی تشکیل می دهیم. شما در متا می توانید آواتار دلخواه خود را بسازید. مثلا می توانید انتخاب کنید که آواتار شما فقط سر و گردن داشته باشد، فقط پایین تنه، فقط بالا تنه و یا اینکه چه نوع استایلی داشته باشد.

شما در این دنیای مجازی کاملا می توانید آواتار شخصی خود را با جزئیات بیشتری بسازید و کار های مخصوص خود را در این دنیا انجام دهید.

شما با داشتن یک آواتار در این دنیا می توانید کار های بسیاری انجام دهید و در وقت خود نیز صرفه جویی کنید. شما می توانید در دنیای متا به کنسرت بروید، در حالی که در منزل خود مشغول به تمیز کاری هستید.

جالب است بدانید که شما این امکان را نیز دارید که آواتار خود را از متاورسی به متاورس دیگر انتقال دهید که این گزینه ای فوق العاده جذاب و جالب است.

متاورس

تجهیزات مورد نیاز برای ورود به متاورس

سوالی که تقریبا اکثر افراد با آن روبرو هستند این است که چطور و چگونه به دنیای متاورس ورود پیدا کنیم؟

برای دریافت پاسخ این سوال باید این بخش را تا انتها دنبال کنید و موضوعات ذکر شده را به خوبی مطالعه کنید. شما به عنوان یک کاربر برای دسترسی به دنیای متا لازم است تا در ابتدای کار، ابزاری را داشته باشید.

شما نیاز دارید به اینترنت، دستگاه های دیجیتالی همچون کامپیوتر و لپ تاپ، موبایل و تبلت و در نهایت رابط های وی آر دارید که می توانید آنها را از سایت متافردا تهیه کنید.

لازم به ذکر است که بگوییم دستگاه دیجیتالی شما باید از پردازش گرافیکی بالایی برخوردار باشد تا دچار باگ و قطعی نشوید. اگر سیستم شما ضعیف است، نگران نباشید به راحتی می توانید تجهیزات لازم را در سایت متافردا برای کامپیوترتان سفارش دهید که شامل سخت افزارهای زیر است:

شما از طریق هدست ها و عینک های سه بعدی متافردا که بر روی چشم و گوش های خود می گذارید وارد دنیای metaverse خواهید شد و تجربه ای فوق العاده را از ترکیب دنیای آنلاین و واقعی را کسب خواهید کرد.

انتخاب پلتفرم برای ورود به متاورس

بعد از متصل شدن به اینترنت و وصل کردن هدست خود باید پلتفرم مورد علاقه خود را انتخاب کنید. ما در این جا چند نمونه از پلتفرم های پیشنهادی را برای شما نام خواهیم برد:

  1. روبلوکس
  2. هورایزن ورلدز
  3. آکسی اینفینیتی
  4. دسنترالند
  5. بازی فورت نایت
  6. سومیوم اسپیس

این پلتفرم های نام برده شده، پلتفرم های بازی هستند که در دنیا بسیار معروف بوده و طرفداران فوق العاده زیادی نیز دارند. شما برای ورود به این پلتفرم ها که برخی از آن ها رایگان است نیاز به ساخت یک حساب کاربری و ایجاد یک آواتار دارید که در بخش قبل درباره آن توضیح دادیم. البته برخی از این پلتفرم ها رایگان نیستند و پس از پرداخت مبلغی که تعیین شده می توانید به آنها وارد شوید.

متاورس

افزایش اعتبار با خرید ارز دیجیتال

شما می توانید برای خرید توکن ها و یا همان مبالغ پرداختی برای ورود به برخی از پلتفرم های متا به صرافی های معتبر مراجعه کنید و خرید خود را با ارز دیجیتال انجام دهید. بلاک چین ها باعث می شوند شما به عنوان یک کاربر در فضای متاورس، مالکیت خود را بر روی دارایی های تان داشته باشید و بتوانید حتی آن ها را خرید و فروش کرده و انتقال دهید. از آن جایی که شما در دنیای متا از ارزهای دیجیتال استفاده می کنید، امکان اینکه دارایی های خود را به فروش برسانید یا بسیاری از چیز های دیگر را خریداری کنید را دارید. در واقع شما در دنیای متاورس دارای یک زندگی مستقل و واقعی دیگری نیز هستید که می توانید بسیاری از کارهای عادی زندگی واقعی را انجام دهید.

کاربرد متاورس در زندگی امروزه

از آنجایی که امروزه متاورس بیشتر حول محور بازی های آنلاین می چرخد، اکثر افراد فکر می کنند که کاربرد این دنیا مربوط به همین بازی های آنلاین می باشد. اما باید بازگو کنیم که گیمینگ، تنها کاربرد دنیای متا نمی باشد.

به عنوان مثال شما می توانید از متاورس در دنیای کسب و کارتان استفاده کنید. جلسات آنلاین برگزار کنید و اطلاعات خود را نیز در آن ذخیره کنید.

شما می توانید از متاورس در حوزه هنر و زیبایی و گرافیک نیز استفاده کنید. در واقع اگر در طراحی حرفه ای هستید می توانید شروع به طراحی گیم ها و بازی های آنلاین دیگر کنید و طرح های خود را به فروش برسانید.

همچنین می توانید به عنوان یک استاد، آموزش های خود را به صورت سه بعدی به دانش آموزان و دانشجویان خود ارائه دهید و باعث درک و فهم بیشتر آن ها شوید.

کاربرد دیگر متاورس، بازدید از مکان های دیدنی در جهان واقعی است. با یک مثال ساده می توان این موضوع را ساده تر بیان کرد. تقریبا تمام ما از اپلیکیشن های مسیریاب، گوگل و … استفاده کرده ایم. ما در این اپلیکیشن ها شاهد بودیم که نقشه های مکان های واقعی را روی صفحه ی گوشی قرار داده اند و به نظر کاری جالب می آمد. حال شما این موضوع را با امکان تصویر سه بعدی تصور کنید. دیدن دنیای واقعی در فضای آنلاین بسیار حیرت آور است و تجربه ای فوق العاده محسوب می شود.

البته باید بگوییم که ساخت این امکانات سه بعدی بسیار سخت و دشوار بوده و به نرم افزار و سخت افزار های پیشرفته ای نیازمند است. در واقع این برنامه توسط دوربین های پیشرفته خود، ابتدا مکان را اسکن می کند و سپس مشغول به ساخت ماکت سه بعدی آن می شود.

متا

جمع بندی

اگر می خواهید با ورود به دنیای متا تجربه ای جدید و منحصربه فرد داشته باشید، می توانید برای تهیه تمام تجهیزات مورد نیاز خود به سایت متافردا مراجعه کنید و هر یک از لوازم و قطعات کامپیوتری متا را که نیاز داشتید را با قیمتی استثنایی تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *