مقالات

از چه تکنولوژی‌هایی در متاورس استفاده می‌شود؟

از چه تکنولوژی‌هایی در متاورس استفاده می‌شود؟

متاورس یکی از جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌هایی است که امروزه به دلیل پیشرفت‌های صورت گرفته در تکنولوژی هایی مانند هوش مصنوعی، واقعیت افزوده، شبیه سازی سه بعدی و غیره به وجود آمده است. این فناوری فوق العاده و هیجان انگیز در زمینه‌های مختلفی از زندگی روزمره ما کاربرد دارد و کاربردهای آن در آینده نیز روز به روز بیشتر می‌شود‌.

در این فناوری جدید و بی‌نظیر از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته کمک گرفته شده که باعث شده این فناوری جذابیت فوق العاده ای پیدا کند و طرفداران زیادی داشته باشد. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم درباره‌ی این فناوری با شما بیشتر صحبت کنیم و به شما بگوییم که از چه تکنولوژی‌هایی در فناوری متاورس استفاده شده است.

تجهیزات متاورس

فناوری جالب و پر از هیجان متا با کمک یک سری از محصولات خاص و باکیفیت از جمله عینک های هوشمند متافردا، هدست های واقعیت مجازی متافردا و بسیاری از تحهیزات پیشرفته دیگر و سیستم های کامپیوتری که مجهز به سخت افزارهای سطح بالای و پیشرفته هستند، در دسترس ما قرار می گیرد. برخی از این تجهیزات که می توانید از سایت متافردا تهیه کنید، عبارتند از:

این تجهیزات می‌تواند در زمینه های مختلف مثل متا گیمینگ، متا اکونومی و سایر حوزه ها به ما در داشتن تجربه ای بهتر و فراگیرتر کمک کند.

تجهیزات متاورس

آشنایی با فناوری بی‌نظیر متاورس

قبل از صحبت کردن درباره‌ی تکنولوژی‌های به کار رفته در متاورس یا فناوری متا بهتر است که درباره‌ی خود این فناوری با شما صحبت کنیم. در فناوری متاورس دیگر خبری از فضاها و ساختارهای دو بعدی نیست و شما می‌توانید در یک دنیای دیجیتالی سه بعدی قدم بگذارید و تصاویر را خیلی واقعی‌تر و ملموس‌تر در اختیار داشته باشید.

این فناوری در حقیقت یک دنیای دیجیتال است که شما بعد از این که یک شخصیت دیجیتالی یا آواتار ساختید، می‌توانید خیلی راحت در آن گشت و گذار کنید و از قابلیت‌های مختلف آن استفاده کنید. شما در این فضای مجازی می‌توانید کارهایی همچون وقت گذراندن با دوستان و آشنایان، کار کردن با همکاران، خرید از فروشگاه، بازی کردن و… را تجربه کنید. البته برای استفاده از آن لازم است که یک سری تجهیزات را خریداری و تهیه کنید.

افرادی که قصد دارند به چنین فناوری دسترسی داشته باشند، می‌توانند لوازم مورد نیاز را از متافردا تهیه کنند و درباره‌ی کیفیت این محصولات آسوده خاطر باشند.

تکنولوژی‌های مورد استفاده در متاورس

در فناوری متا از تکنولوژی‌های زیادی استفاده شده و در حقیقت متاورس بدون کمک گرفتن از این تکنولوژی‌ها نمی‌توانست جایگاهی که امروزه در بین افراد دارد را داشته باشد. استفاده کردن از تکنولوژی‌های مختلف موجب شد که متاورس اکنون جزو یکی از مهیج‌ترین فناوری‌های بشر باشد و کاربران بتوانند از آن برای انجام کارهای مختلفی استفاده کنند.

این فناوری را اکثر ما در متا گیمینگ و سرگرمی‌هایی مثل بازدید از یک موزه یا یک بنای تاریخی تجربه کردیم که با استفاده از تجهیزات خاصی انجام می‌شود. تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای ورود به دنیای متاورس را می‌توانید با خیال راحت از متافردا تهیه کنید و با استفاده از این فناوری چند ساعتی را به انجام بازی و تجربه هیجانی بی‌نظیر اختصاص بدهید.

شرکت‌های مختلف برای این که شما بتوانید تجربه‌ای فوق العاده از متاورس داشته باشید و همچنین برای این که این دنیای سه بعدی بی‌نظیر را تقویت کنند از تکنولوژی‌های زیادی استفاده کرده‌اند. تکنولوژی‌های به کار رفته در متا بسیار خاص و جالب هستند که در ادامه راجع به هر یک از تکنولوژی‌های مورد استفاده در متاورس به طور مفصل صحبت می‌کنیم.

تکنولوژی متاورس

تکنولوژی بلاک چین و رمز ارز

تکنولوژی بلاک چین که در متاورس به کار رفته است جزو راهکارهایی است که غیرمتمرکز و شفاف هستند و از ان‌ها برای اثبات کردن مالکیت دیجیتال، انتقال دادن ارزش، ذخیره سازی کردن دیجیتال، حاکمیت، همکاری و دسترسی استفاده می شود.

رمز ارزها هم یکی از تکنولوژی‌هایی هستند که در متاورس از آن‌ها استفاده شده است و کمک زیادی به این فناوری پرطرفدار کرده است. این تکنولوژی امکان را برای کابران متاورس فراهم کرده تا بتوانند ارزشی را که در نظر و در اختیار دارند در زمان کار کردن و برقراری تعامل‌های اجتماعی در بستر متاورس منتقل کنند.

مثلا اگر شما بخواهید که در دیسنترالند، یک سرزمین دیجیتالی بخرید و در آن بازی کنید، می‌توانید از رمز ارزها کمک بگیرید و خرید خود را در این فضای دیجیتالی با استفاده از رمز ارز انجام بدهید. همچنین تکنولوژی بلاک چین مورد استفاده در متا این قابلیت را در اختیار شما می‌گذارد که بتوانید پس از خرید زمین مجازی در متاورس برای آن، حق مالکیت تعیین کنید و ایمن‌‌سازی‌های آن را انجام بدهید.

تکنولوژی اینترنت اشیا (IoT‌)

تکنولوژی مورد استفاده بعدی در متاورس اینترنت اشیا است که سیستمی می‌باشد که هر ماهیتی که در دنیای واقعی ما وجود دارد را دریافت می‌کند وبا استفاده از حسگرهای مختلف آن‌ها را به اینترنت وصل کرده و منتقل می‌کند. زمانی که این دستگاه به اینترنت وصل می‌شود شناسه‌ی خاصی را دریافت می‌کند و قابلیت ارسال و دریافت متا داده ها را به صورت خودکار به دست می‌آورد. با استفاده از این تکنولوژی‌ها در متا می‌توان داده‌های مورد نیاز در metaverse را از دنیای فیزیکی جمع آوری کرد. این کار باعث بالا رفتن دقت در دنیای دیجیتالی می‌شود.

متاورس

تکنولوژی واقعیت افزوده (AR‌) و واقعیت مجازی (VR‌)

اگر خواستار این هستید که یک فضای سه بعدی جالب و پر از هیجان را در فضای مجازی تجربه کنید، می‌توانید از تکنولوژی واقعیت افزوده و یا واقعیت مجازی استفاده کنید. در حقیقت اگر شما به دنبال تجهیزاتی می‌گردید که بتوانید با کمک آن‌ها وارد دنیای مجازی بشوید، این تکنولوژی‌ها ، زیرساخت های لازم برای ورود به این دنیای پر از هیجان را با استفاده از تجهیزات مناسب برای شما فراهم می کنند.

بین تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی که در فناوری متا از آن استفاده می‌شود، تفاوت‌هایی وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

 در تکنولوژی واقعیت افزوده از مولفه‌هایی که بصری هستند و می‌توان آن‌ها را در فضای دیجیتال دید و از کاراکترهای آن‌ها دیدن کرد، استفاده می شود تا دنیای واقعی و حقیقی را شبیه‌سازی کند. میزان دسترسی افراد به واقعیت افزوده در مقایسه با واقعیت مجازی بیشتر است و افراد می‌توانند از آن بر روی بیشتر مدل‌های گوشی‌ موبایل موجود در سایت متافردا که دارای دوربین هستند، استفاده کنند. کاربران همچنین می‌توانند از یرنامه‌هایی که طراحی آن‌ها مبتنی بر AR است استفاده کنند و محیطی که در اطرافشان است را بر اساس خصوصیت‌های تعاملی و دیجیتالی که در این برنامه‌ها وجود دارد، مشاهده کنند. تجهیزات و وسایلی که برای اجرای این تکنولوژی نیاز است در برخی از فروشگاه‌ها و سایت‌ها همچون سایت متافردا موجود است و شما می‌توانید خیلی راحت به صورت اینترنتی آن را سفارش بدهید و از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

اما تکنولوژی واقعیت مجازی که از برای وروود به دنیای متاورس از آن استفاده می‌شود، به شیوه‌ای متفاوت از واقعیت افزوده عمل می‌کند. شما می‌‌توانید با استفاده از VR فضای مجازی را در کامپیوتر تجربه کنید‌. عملکرد واقعیت مجازی در حقیقت با ایده کلی متاورس شباهت زیادی دارد. افراد علاقه‌مند به واقعیت مجازی می‌توانند با کمک گرفتن از هدست‌های متافردا، دستکش‌ها و حسگرهای مخصوص در فضایی مجازی گشت و گذار کنند و به کاوش بپردازند.

شیوه‌ی عملکردی که در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی وجود دارد و به عنوان یکی از تکنولوژی‌های برتر در متاورس مورد استفاده قرار گرفته است، مدل اولیه‌ای از جهان دیجیتال را برای ما به‌ وجود آورده و خلق کرده است. هر چه این تکنولوژی بیشتر دچار تحول و پیشرفت شود، می‌تواند به متا کمک کند تا با کمک گرفتن از تجهیزات VR بتواند وارد مرزهای شبیه سازی‌های فیزیکی شود و در این عرصه قدم بگذارد.

 

تکنولوژی هوش مصنوعی (AI)

یکی دیگر از تکنولوژی‌های با کار رفته در متاورس، تکنولوژی هوش مصنوعی است که در چند سال گذشته از آن خیلی استقبال شده است و به تنهایی هم طرفداران خاص خودش را دارد. در سال‌های گذشته انسان‌ها از هوش مصنوعی برای کارهای مختلفی استفاده کرده‌اند که از جمله این کارها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برنامه ریزی کردن برای مشاغل،
  • تصمیم گیری‌ها،
  • تشخیص دادن چهره

متخصصان به این نتیجه رسیده اند که اگر از تکنولوژی هوش مصنوعی در metaverse استفاده کنند، می‌توانند به قابلیت‌ها و مزیت‌های زیادی در این زمینه دست پیدا کنند.

زمانی که از هوش مصنوعی در متا استفاده کنیم، می‌توانیم این انتظار را هم داشته باشیم که داده‌ها خیلی سریع و در یک زمان کوتاه توسط هوش مصنوعی پردازش شوند. شما می‌توانید از هوش مصنوعی در متاورس کمک بگیرید و کاراکترهای جالبی را در فضای مجازی داشته باشید که با یکدیگر تعامل می‌کنند و به فعالیت می‌پردازند.

اگر بخواهیم یکی از کاربردهای خیلی عالی هوش مصنوعی یا AI را برای شما بازگو کنیم، می‌توانیم به ساختن آواتارهای متاورس اشاره کنیم. شما با استفاده از موتورهای مختلف هوش مصنوعی می‌توانید آواتارهای را داشته باشید که به خاطر درک صحیح از فضای سه بعدی خیلی واقعی و حرفه‌ای هستند. در طراحی این آواتارها هوش مصنوعی دقت می‌کند تا حالت مو، احساسات، چهره و… خیلی طبیعی به نظر برسد و فضای بازی و… را در متا به صورت طبیعی نشان بدهد.

هوش مصنوعی AI

جمع بندی

در دنیای متاورس از تکنولوژی‌های خیلی زیادی استفاده می‌شود تا بتوان قابلیت های زیادی را از این دنیای مجازی به دست آورد که مهم‌ترین این تکنولوژی‌ها را در این مقاله برای شما بیان کردیم. دستگاه‌هایی که شما برای فناوری متا نیاز دارید را باید از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید. کیفیت بالا و قیمت مناسب از ویژگی.هایی است که شما با خرید تجهیزات مورد نیازتان برای ورود به دنیای متاورس از متافردا می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *