مقالات

توسعه دهندگان متاورس چه کسانی هستند؟

متا

فضایی را تصور کنید که در آن می توانید به کنسرت بروید، سفر تفریحی دلخواهتان را تجربه کنید، خرید کنید و در بازی های آنلاین شرکت کنید بدون اینکه حتی یک سانت از جای خود تکان بخورید. در واقع شما در یک زمان می توانید چند کار را انجام دهید. به عنوان مثال شما در دنیای حقیقی در منزل خود مشغول کار های شخصی تان هستید اما شخصیت شما در فضای مجازی، در حال لذت بردن از کنسرت خواننده مورد علاقه تان است! این فضا همان متاورس است. دنیایی که قرار است در اینده ای نه چندان دور زندگی همه ما را دچار تحول کند. اما چه کسانی این دنیای مجازی را توسعه داده اند و چنین دسترسی هایی را برای ما ایجاد کرده اند؟ تا پایان مقاله همراه ما باشید تا بزرگترین توسعه دهندگان متاورس را به شما معرفی کنیم.

 

بزرگترین توسعه دهندگان متاورس

شرکت هایی که دنیای متا را گسترش می دهند و باعث پیشرفت آن می شوند، شرکت های بزرگ و توسعه یافته ای هستند که غول های فناوری نام گرفته اند. از جمله ده شرکت برتری که موجب توسعه metaverse شده اند بدین شرح می باشند:

  1. فیسبوک: شرکتی بزرگ و توسعه یافته ای که برای کاربران خود امنیت بالایی را فراهم کرده است. این شرکت جدیدا نام خود را به متا فیسبوک تغییر داده و ادعا کرده که با توسعه تکنولوژی متاورس قصد دارد فرایند برقراری ارتباط در بستر اینترنت را برای کاربرانش راحت تر و هیجان انگیزتر کند.
  2. NVIDIA: این شرکت با دنیای متا معامله کرده است. لازم به ذکر است که بگوییم این شرکت برای اینکه دارایی های متاورس را توسعه دهد، برنامه ای رایگان را در اختیار کاربران خود قرار داده است.
  3. Epic Games: این شرکت بیشتر بر روی فضا های داستانی و بازی ها متمرکز بوده و بر روی این موضوع نیز سرمایه گذاری کرده تا بازی های آنلاین مهیج را در دنیای متا در اختیار کاربرانش قرار دهد.
  4. Microsoft: مایکروسافت یکی از شرکت هایی است که برای ایجاد دسترسی های جدید در دنیای متا اقدام کرده است.
  5. Apple: شرکت اپل قابلیت اجرای جلسات اداری آنلاین را در متاورس ایجاد کرده است.
  6. Decentraland: این شرکت بیشتر بر روی تولید محتوا و کار های هنری تمرکز دارد و فعالیت های خود را روی متاورس متمرکز کرده تا تجربه ای منحصربه فرد تر را برای سرگرمی کاربران در این فضا فراهم کند.
  7. Roblox Corporation: این شرکت بازی های آنلاین متعدد و جالبی را در اختیار کاربران دنیای متاورس قرار داده است.
  8. Unity Software: این شرکت توانسته است تا قابلیت های سه بعدی و دو بعدی برنامه ها را تامین کند و جذابیت فوق العاده ای را به دنیای متاورس داده است.
  9. Snapchat: اسنپ چت توانسته است تا قابلیت ایجاد آواتار های جدید و بروز را وارد دنیای متا کند.
  10. Amazon: شرکت آمازون نیز شرکتی است که از طریق استخدام، متاورس را توسعه می دهد.متا

    هدف توسعه دهندگان متاورس چیست؟

    هدف از ساخت این تکنولوژی، ادغام دنیای واقعی و آنلاین با یکدیگر است تا زندگی رویایی و البته راحتی را برای افراد فراهم آورد. پس سازندگان این دنیا بسیار تلاش کردند و راه های مختلفی را پیمودند. آن ها سرانجام موفق شدند تا دنیایی شبیه به اینترنتی که همه ما از آن استفاده می کنیم بسازند؛ البته گسترده تر و با تفاوت های زیاد.

    شما در دنیای متاورس شاهد این هستید که وب سایت ها و شبکه های اجتماعی ادغام شده و هماهنگی بیشتری با یکدیگر دارند و باعث ساخت دنیای یکپارچه ای می شوند.

    حال باید بگوییم که چه چیزی باعث می شود تا ما رویا و واقعیت را با یکدیگر ادغام کنیم و در اصل توسعه دهندگان متاورس چطور ما را ما بین این دو دنیا قرار می دهند؟ افراد برای ارتباط برقرار کردن بین این دو دنیا باید از تجهیزاتی استفاده کنند که امکان تهیه آنها از سایت متافردا وجود دارد، از جمله:

    ما در metaverse شخصیتی به نام آواتار داریم که به معنی نماینده های ما در دنیای آنلاین می باشند. در واقع هر شخص در دنیای متا دارای یک آواتار است که به صورت ساده تر یعنی همان پروفایل شخصی که در سایر شبکه های اجتماعی داریم. آواتار شما بیانگر شخصیت شما می باشد. به عنوان مثال و برای بهتر درک شدن این موضوع باید بگوییم که فرض کنید شما یک جلسه آنلاین دارید، حال در دنیای متا دیگر نیازی به روشن کردن دوربین های وب کم خود نیست. شما در دنیای متا فقط کافی است تا آواتار های خود را به جلسه آنلاین بفرستید!

    متا

    مهارت های توسعه دهندگان

    برای توسعه دهندگان مهارت های مختلفی وجود دارد که دنیای متا را گسترش دهند و برای ورود به این عرصه یادگیری این مهارت ها الزامی می باشد. از جمله این مهارت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • برنامه نویسی کامپیوتر:

    برای توسعه دادن متاورس لازم است تا شما برنامه نویسی کامپیوتر را بسیار پیشرفته و حرفه ای انجام دهید و به زبان های جاوا، سوئیفت و پایتون مسلط باشید. توسعه دهندگان متاورس از کنترل ها، حلقه ها و کپسوله سازی استفاه می کنند و برای بهبود برنامه های متا از کتابخانه های شخص ثالث نیز کمک می گیرند.

    • SDK:

    کیت های اس دی کی هنگام ایجاد برنامه های متا بسیار مفید هستند. در واقع توسعه دهندگان متا از این برنامه به صورت دقیق و علمی استفاده می کنند تا این فضا را گسترش دهند.

    • مدل سازی سه بعدی:

    دانش سه بعدی، دانشی است که باید در دنیای متا حتما استفاده شود زیرا جذابیت فوق العاده ای را به دنیای متا می دهد.

    • آی آر (AR):

    توسعه دهندگان متاورس سعی دارند با تکنولوژی آی آر یا همان واقعیت افزوده، شکافی که بین دنیای آنلاین و دنیای مجازی وجود دارد را پر کنند و این خلاء را برطرف کنند.

    • ان اف تی:

    ان اف تی یا بلاک چین بخشی است جدا نشدنی از دنیا های مجازی از جمله دنیای متا. در واقع توسعه دهندگان متاورس این بلاک چین ها را طراحی می کنند و در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

    • مهارت های داده:

    دنیا های مجازی سراسر از داده های مختلفی هستند و یکی از این دنیا ها دنیای متاورس است. در واقع این داده ها مربوط به اطلاعات مکان ها می باشد که توسعه دهندگان باید به این اطلاعات بسیار توجه کنند و روی آن ها کار کنند.

    • هوش مصنوعی:

    توسعه دهندگان از هوش مصنوعی برای تمرکز و خودگردانی دنیای متاورس استفاده می کنند.

    متا

    • امنیت سایبری:

    از آن جایی که امنیت در فضای آنلاین بسیار اهمیت دارد و اکثر افراد در هر حوزه ای به دنبال امنیت می باشند، در دنیای متاورس نیز مورد توجه توسعه دهندگان قرار گرفته و در واقع به خاطر خرید های الکترونیکی که در دنیای متاورس انجام خواهد شد نیاز شدیدی به امنیت سایبری وجود دارد.

    • بینش و تفکر خلاق:

    بینش و تفکر خلاق نکته ای بسیار مهم است که برای دنیای متاورس از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع توسعه دهندگان باید از بینش و تفکر خلاقانه ای برخوردار باشند تا بتوانند این فضا را برای کاربران جذاب و کاربردی طراحی کند.

    • اخلاق اجتماعی:

    هنگام کار با دنیای متا باید از اخلاق اجتماعی بسیار بالایی نیز برخوردار باشید. توسعه دهندگان metaverse باید این نکته را به خوبی رعایت کنند و مسئولیت بالایی را در این حوزه به دوش بکشند.

    • مهارت های نرم:

    از جمله مهارت های نرم می توان به بروز رسانی اشاره کرد. توسعه دهندگان دنیای متا همواره در تلاش اند تا داده ها و اطلاعات بروز را در اختیار کابران برنامه قرار دهند.

    متا

    سخن پایانی

    همانطور متوجه شدید، دنیای متاورس دائما در حال رشد و پیشرفت است و اگر قصد دارید که به این دنیا و عرصه ورود کنید الان بهترین فرصت است. امروزه شرکت های بسیار بزرگ و فعالی مانند فیسبوک و میکروسافت وارد دنیای متاورس شده اند که پیشرفت آن را رقم بزنند. افراد مختلفی از طریق این توسعه دهندگان متاورس با افراد مشهور ارتباط گرفته اند و توانسته اند کسب درآمد کنند. شما برای ورود به عرصه متا باید آموزش های لازم را ببینید و در راستای فهم این موضوعات تلاش کنید.

    از آن جایی که در دنیای متا جای رشد و پیشرفت بسیاری وجود دارد، به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهید و وارد این عرصه شوید.

    همچنین باید در نهایت این نکته را نیز ذکر کنیم که اگر قصد خرید لوازم و قطعات مورد نیاز برای ورود به متاورس را داشتید، می توانید به سایت متافردا مراجعه کنید و ابزار مورد نیاز خود را تهیه نمایید. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات دقیق تر و خرید تجهیزات مناسب مانند سی پی یو متافردا، هارد متافردا، اس اس دی متافردا و غیره با کارشناسان ما مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *