مقالات

متاورس در آینده چه کاربردهایی خواهد داشت؟

متا

متاورس یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی هایی است که امروزه زیاد اسم آن را می‌شنویم و ردپاهایی از وجود آن را در بخش‌های مختلفی از روابط و دنیای امروز می‌بینیم.

این فناوری به واسطه‌ی ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است که از مهمترین آنها می توان به بازی‌های مجازی، تجارت آنلاین، تعاملات های اجتماعی، آموزش، مد و… اشاره کرد.

پیشرفت سریع در فناوری متا نشان می دهد که به زودی می توانیم آن را به بخشی از فعالیت‌های روزمره تبدیل کنیم و در دنیای واقعی از مزایای آن بهره مند شویم.

در ادامه می‌خواهیم با شما بیشتر در مورد متاورس در آینده چه کاربردهایی خواهد داشت، صحبت کنیم. اما بهتر است که در قدم اول این فناوری خیلی جالب را بشناسید.

آشنایی با متاورس

تکنولوژی متا یکی از جدیدترین فناوری‌هایی است که انسان ها به واسطه‌ی دستیابی به آن موفق شده‌ به یک دنیای خیلی جذاب دست پیدا کند. این فناوری در حقیقت یک حوزه از تعاملات اجتماعی است که در آن انسان‌ها می‌توانند با شخصیت های خیالی که خلق کرده‌اند و به وجود اورده‌اند، با هم ارتباط برقرار کنند.

در دنیای متا، کاربران می توانند این شخصیت‌های ساختگی را ببینند و ارتباط آن‌ها فراتر از یک تماس تصویری ساده باشد. Metaverse باعث شده تا افراد بتوانند خیلی راحت‌تر از طریق رسانه‌های اجتماعی با یکدیگر در تعامل باشند، تعاملی که شباهت زیادی با فضای واقعی دارد.

اگر هنوز هم متوجه نشده‌اید که متاورس در آینده چه کاربردهایی خواهد داشت کافی است فقط دنیایی را در ذهنتان تصور کنید که تمام مردم در عادی‌ترین حالت در حال زندگی هستند و به کارهای روزانه‌ی خود رسیدگی می‌کنند و شما هم برای رسیدگی کردن به کارهایتان روی کاناپه دراز کشیده‌اید و آن‌ها را انجام می‌دهید. این تعریف ساده نشان می‌دهد که متا چقدر روی زندگی اثر می‌گذارد و می‌توان با استفاده از تجهیزات پیشرفته چقدر راحت‌تر و با استرس و دغدغه کمتر زندگی کرد.

متا

ویژگی‌های متاورس

متاورس که از دو کلمه‌ی متا و ورس تشکیل شده است نشان‌دهنده‌ی دنیایی بهتر و راحت‌تر است. این فضای مجازی به افراد کمک می‌کند تا در آن زندگی کنند و فعالیت های جدید و نویی را تجربه کنند. در دنیای مجازی متاورس افراد دیگر در یک دنیای مجازی دو بعدی ساده حضور ندارند و دنیا و زندگی آن‌ها در یک فضای سه بعدی رقم می‌خورد. افراد می‌توانند در این دنیای سه بعدی قدم بگذارند و به فعالیت بپردازند. استفاده از این نوع از فناوری‌ها از داستان‌های علمی و تخیلی شروع شد و با پیشرفت‌هایی که در این فناوری یعنی در متاورس صورت می‌گیرد، می‌توان در آینده شاهد تغییرهای زیادی در زندگی‌های افراد بود.

بودن در چنین دنیایی و زندگی در یک فضای مجازی می‌تواند خیلی جالب و هیجان انگیز باشد. ویژگی‌های این فناوری خیلی زیاد است اما در ادامه ما فقط ۳ مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های متا را برای شما بازگو می‌کنیم.

حضور در متاورس

یکی از بهترین ویژگی‌های متاورس حضور داشتن در مکان و زمانی است که شما می‌خواهید. در تماس‌های تصویری شما فقط می‌توانید صدا و تصویر فرد مقابلتان را داشته باشید ولی در متا طرف مقابل به صورت مجازی حضور دارد. استفاده از چنین قابلیت‌هایی را می‌توانید با تعامل کردن در بستر متاورس از جمله تعامل‌هایی است که هیچ حد و مرزی را برای شما به وجود نمی‌آورد و شما را محدود نمی‌کند.

تعامل در متاورس

تعامل کردن در فضا و بستر متاورس بدون هیچ حد و مرزی به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی راحت و آزاد و در حالی که هیچ محدودیتی ندارید با افراد تعامل کنید. شما هر چیزی را در فضای متاورس به دست می‌آورید، می‌توانید در فضاهای مجازی دیگر هم مورد استفاده قرار بدهید و در استفاده از آن‌ها در فضاهای دیگر محدود نیستید.

استانداردسازی‌ در فضای متاورس

برای این که شما بتوانید به قسمت‌های مختلفی دسترسی داشته باشید و بین این قسمت‌ها تعامل برقرار کنید و علاوه بر این بتوانید مجوزی را به دست بیاورید که در فضایی که دوست دارید از آن استفاده کنید، لازم است استانداردسازی‌هایی را در فضای متاورس انجام بدهید. وقتی که شما در فضای متا استاندارسازی‌ها را انجام می‌دهید، می‌توانید مجوزی را برای تعامل کردن بین پلتفرم‌های مختلف را به دست بیاورید.

متا

متاورس در آینده چه کاربردهایی خواهد داشت؟

استفاده کردن از وسایل و تجهیزات لازم برای فناوری متا یکی از واجبات استفاده از چنین فناوری است که شما می‌توانید آن‌ها را از متافردا تهیه کنید و از مزیت‌ها و ویژگی‌های آن بهره‌مند بشوید. برای ورود به متاورس نیاز به کامپیوترهای پیشرفته ای دارید که در آنها از هارد متافردا، پردازنده متافردا، کارت گرافیک متافردا، و سایر سخت افزارهای باکیفیت بالا استفاده شده باشد.

متاورس در دنیای امروزه بیشتر در وسایل بازی و سرگرمی کاربرد دارد اما اگر از آن به درستی استفاده بشود، می‌توان از آن در زمینه‌های مختلفی بهره برد و آن‌ها را مورد استفاده قرار داد.

اگر بتوان برای متاورس به خوبی برنامه ریزی کرد، می‌توان برای آن‌ها کاربردهای زیادی را طراحی کرد. از جمله کاربردهایی که انتظار داریم با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه به زودی به آن‌ها در آینده دست پیدا کنیم، می‌توانیم به چندین مورد زیر اشاره کنیم.

متاورس در آینده آموزش چه کاربردهایی خواهد داشت؟

یکی از کاربردهای بسیار عالی که انتظار داریم در آینده بتوانیم به آن دست پیدا کنیم، استفاده از متاورس در آموزش و فرایندهای مربوط به آن است. این کاربرد از کاربردهای متاورس یکی از سودمندترین و جالب‌ترین کاربردهای

متا است.

زمانی که از متاورس در فرایند آموزش استفاده شود، افراد زیادی می‌توانند از جلسه‌های آموزشی استفاده کنند و نیازی نباشد که برای شرکت در جلسه حتما به صورت حضوری در مکان آموزش حضور داشته باشند.

تکنولوژی و تجهیزاتی مثل عینک های هوشمند متافردا، هدست های واقعیت مجازی متافردا و احتمالا ویدئو پروژکتورهای هوشمند بسیار پیشرفته متافردا می‌توانند فضایی را به وجود بیاورد، گویی که شما در کنار مربی در محل آموزش حضور دارید.

این شیوه آموزش کمک زیادی به یادگیری افراد در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف می‌کند و مشکل آموزش را برای افراد خاصی که به خاطر مشکلات جسمی نمی‌توانند در محل آموزش باشند را نیز حل می‌‌کند.

فناوری متا به صورتی طراحی شده دارای ساختار چند بعدی باشد و همین ساختار کمک می‌کند افراد بتوانند با استفاده از وسایل و تجهیزات ارتباط جمعی که اکثر آنها در سایت متافردا موجود است، خیلی راحت حس کنند که در فضای کلاس آموزشی حضور دارند.

متا

متاورس در آینده بازی و سرگرمی چه کاربردهایی خواهد داشت؟

شاید وقتی اسم سرگرمی‌های متاورس را بشنوید این به ذهن شما خطور کند که منظور ما بازی‌های طراحی شده در دنیای متا است. این در حالی است که سرگرمی‌های متاورس به این موضوع خلاصه نمی‌شود و خیلی خیلی بیشتر از این مورد است.

سرگرمی‌های متنوعی مثل گشت و گذار در پارک‌ها، بازدید از باغ وحش و حیوانات مختلف، بازدید از موزه ها و اماکن دیدنی شهرهای مختلف و حتی شرکت در تورهای گردشگری مجازی تنها بخشی از این سرگرمی های فوق العاده است.

این سرگرمی‌ها به قدری متنوع است و به قدری فضای مجازی متاورس جذاب و هیجان انگیز طراحی می شود که انگار شخص در چنین محیط‌هایی به صورت حقیقی حضور دارد. این قابلیت دنیای متا باعث شده تا هیچ محدودیت مکانی وجود نداشته باشد و افراد بتوانند خیلی راحت از مکان‌هایی دیدن کنند که کیلومترها از آن‌ها فاصله دارند.

شما حتی در شهربازی‌ها هم می‌توانید خیلی خوب از برخی از بازی‌های طراحی شده‌ی متا استفاده کنید و فضای جنگ، هاکی، فوتبال و… را خیلی واقعی تجربه کنید و در آن‌ها مشغول به بازی شوید.

متاورس در آینده موسیقی چه کاربردهایی خواهد داشت؟

موسیقی در زندگی ما بسیار نقش پررنگی دارد و اکثر افراد در زمان انجام برخی از کارهایشان و یا در تایم استراحت ترجیح می‌دهند که موسیقی گوش بدهند و از ملودی‌ها و اهنگ‌های خواننده مورد علاقشان استفاده کنند.

فناوری متا و تجهیزاتی مثل هدست های واقعیت مجازی متافردا می‌تواند کمک کند خیلی راحت در کنسرت ها شرکت کرده و به جای موسیقی ضبط شده از موسیقی زنده لذت ببرند.

کاربرد متا در موسیقی می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت موسیقی کرده و موسیقی‌های محلی مختلف جهان را به مناطق دیگر نیز معرفی کند. البته برگزار شدن این نوع کنسرت و شرکت در آن به معنی این نیست که این کنسرت‌ها کیفیت ندارند بلکه کیفیت این نوع از کنسرت‌ها که امکان برگزاری آن‌ها با تجهیزات پیشرفته وجود دارد، بسیار بالا است و شما می‌توانید از شرکت در چنین کنسرتهایی مانند رویدادهایی که در جهان واقعی برگزار می شود، لذت ببرید.

متا

متاورس در آینده کسب و کارها چه کاربردهایی خواهد داشت؟

دستگاه‌ها و تجهیزات طراحی و ساخته شده درmetaverse  کمک می‌کند تا دیگر برای شرکت در یک جلسه مهم نیازی نباشد مسافت زیادی را طی کنید تا در جلسه حاضر شوید.

با استفاده از فناوری متاورس می‌توان تجهیزات خیلی پیشرفته‌ای ساخت و از آن‌ها در جلسات کاری که بسیار مهم و حیاتی هستند، استفاده کرد و چنین جلساتی را در بستر متا برگزار کرد.

این روش از حضور در جلسات امروزه مورد استقبال قرار گرفته شده ولی در آینده می‌توان شاهد این بود که بیشتر جلسات در چنین بستری برگزار شود.

جمع بندی

استفاده از فناوری‌های جدید و نو همچون متا کمک کرده تا انسان‌ها بتوانند خیلی راحت‌تر امور مختلفشان از جمله امور کاری، آموزش، سرگرمی و… را در فضای مجازی انجام بدهند.

فناوری و تجهیزات متاورس به واسطه‌ی پیشرفت‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد به صورت مداوم ارتقا پیدا می‌کنند و قابلیت‌های بیشتری پیدا می‌کنند.

شما می‌توانید تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از این فناوری را از سایت متافردا تهیه کرده و برای تجربه یک حضور لذت بخش در این دنیای جدید از آن ها کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *