مقالات

متاورس در ایران (متاورس ملی) چیست؟

متا

یکی از پروژه‌های خیلی جذاب و بی‌نظیر که با استقبال افراد زیادی در فضاهای مجازی روبه رو شده است، متاورس ملی است. فناوری متا می‌تواند گام خیلی بزرگی برای پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف به حساب بیاید. برای برخی از افراد سوال شده که آیا متاورس در کشور ایران مثل Metaverse در سطح بین المللی است یا این که فقط نمونه‌هایی از روی آن ساخته شده و با دستگاه‌ و تجهیزات خاص از آن در کشور استفاده می‌شود. سوال‌های زیادی برای افراد راجع به این فناوری جدید و مهیج به وجود آمده که همه‌ی آن‌‌ها به هر طریقی تلاش می‌کنند، پاسخ سوال‌هایشان را به دست بیاورند. در ادامه مقاله ما قصد داریم که درباره‌ی متاورس در ایران با شما بیشتر صحبت کنیم و مطالب مفیدی را برای شما بازگو کنیم.

آشنایی با متاورس ملی

فناوری متا در کشور ایران که به آن متاورس ملی یا متارنگ هم می‌گویند از جمله فناوری‌هایی است که از چندین فاز تشکیل شده است که هر فاز ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خودش را دارد. براساس موارد گفته شده و تحقیقاتی که انجام شده است، اینطور به نظر می‌رسد که در اولین فاز متا ملی که به آن فاز c می‌گویند، کاربران قدم به فضای مجازی می‌گذارند که قابل مقایسه با فضای مجازی که امروزه آن را تجربه می‌کنیم، نیست.

البته این مسیر بدون چالش و درگیری نیست و ذهن مخاطبان خودش را به صورت مداوم به چالش می‌کشد و آن‌ها را به خوبی با واقعیت مجازی و دستگاه‌های آن درگیر می‌کند. در متاورس ملی مثل دیگر متاورس‌ها برای این که بتوانیم زمین خود و محیطی که نیاز داریم را بسازیم به یکسری ابزارها نیاز داریم  از جمله کامپیوترهای پیشرفته مجهز به سخت افزارهای سطح بالا مانند:

  • هارد متافردا
  • سی پی یو متافردا
  • هدست متافردا
  • رم متافردا
  • کارت گرافیک متافردا
  • مانیتور متافردا
  • اس اس دی متافردامتا

    تاثیرات متاورس ملی در زمان حال

    هر فناوری و دستگاهی که تولید و ساخته می‌شود، پس از تولید انبوه و به کارگیری آن در سمت و سوی هدف مورد نظر، تاثیراتی را بر روی محیط پیرامون و جامعه‌ می‌گذارد و فناوری متا ملی هم از این روند و قاعده مستثنی نیست. این فناوری دارای تاثیرات مهمی بر روی جامعه است که در ادامه برخی از آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

    • طراحی خاص این فناوری بی‌نظیر به گونه‌ای صورت گرفته و انجام شده است که می‌تواند از خارج شدن ارزها از مرز‌ها و محدوده جغرافیایی کشورمان ایران جلوگیری کند. همین مورد هم کمک زیادی به اقتصاد کشورمان که اکنون وضع چندان خوبی ندارد، کرده است.
    • از دیگر تاثیرات فناوری متا این است که این تکنولوژی مشاغل جدیدی را ایجاد کرده است به طوری که از افراد با مهارت‌های مختلف در زمینه‌های مربوطه استفاده کرده است. این اتفاق در حقیقت یک معامله است که دو سر آن در این معامله برد می‌کنند.
    • با افزایش پیدا کردن تعداد کاربران، فضای متا به یک فناوری پرطرفدار تبدیل شده است و توانسته است از این طریق برای افراد زیادی اشتغال ایجاد کند. این اشتغال هم باعث درآمدزایی افراد شده است. بنابراین با خرید تجهیزات مورد نیاز از متافردا می‌توان از طریق کار در این زمینه به درامد خوبی رسید.

    اهداف متاورس در ایران

    فناوری متا که در ایران وجود دارد با اهداف متعددی ساخته و طراحی شده است. یکی از هدف‌هایی که از ایجاد این فناوری در ایران و استفاده از آن توسط جوانان وجود دارد این است که آن‌ها بتوانند به راحتی برای خودشان منبع درآمدی داشته باشند و به آن‌ها یک زندگی خوب را عطا می‌کند. فناوری‌ متا باعث شده است تا درک افراد از فضای مجازی بهبود پیدا کند و بتوانند خیلی ساده‌تر و راحت‌تر چنین فضایی را درک کنند.

    از دیگرهدف‌های متا هم این بوده است که علاقه‌مندان به این حوزه مجبور نباشند که برای استفاده از بازی‌های ویدئویی چنین فضایی به سراغ پلتفرم‌هایی بروند که توسط خارجیان ساخته شده و در دسترس قرار گرفته است‌. کاربران فضای متاورس ملی می‌توانند خیلی راحت به بازی‌های متا داخلی دسترسی داشته باشند و همچنین با خریدن تجهیزات مورد نیازشان از متافردا بدون نیاز به خارجیان از چنین فناوری و فضایی استفاده کنند.

    بازی‌های خارجی که برای چنین فضایی طراحی شده روحیه خشنی دارد و برخی از این بازی‌ها، فضای خطرناکی را به وجود می‌آورند و به همین دلیل هم برای استفاده و بازی افراد در ایران چندان جذاب نیست. یکی از نمونه‌های خطرناک این بازی‌های خارجی بازی نهنگ آبی بود که به خاطر تاثیرات ناخودآگاهی که بر روی افراد داشت، توانست موقعیت‌های خطرناکی را برای افراد به وجود بیاورد.

    به همین خاطر افرادی که در زمینه‌ی فناوری متا در ایران کار می‌کنند تلاش کردند که بازی‌هایی را بسازند که باعث تقویت و شکوفایی افراد شود و نه باعث تخریب و تضعیف روحیه آن‌ها. عملکرد تجهیزات و برنامه های ارائه شده در متاورس ملی ثابت کرده که این فناوری ایرانی می‌تواند با تکنولوژی خارجی رقابت کند.

    متا

    بررسی ساختار فناوری متا در ایران

    اگر بخواهیم اولین متاورس در ایران را به شما معرفی کنیم از پلتفرم متاورس ایرانی نام می‌بریم که در فضاهای دو بعدی و سه بعدی ارائه شده است‌. فناوری متاورس در ایران که با نام متارنگ نیز شناخته می‌شود، چند فاز دارد که هر فاز، عملکردی مختص به خودش را دارد.

    اولین فاز متارنگ را به اجرا کردن خرید و فروش‌های این فناوری با تمام جزئیات آن اختصاص داده‌اند و این مورد از جمله کارهایی است که در فاز اول اجرایی می‌شود. زمین‌هایی که برای  خرید و فروش در متاورس ملی وجود دارند، زمین‌هایی هستند که در ایران وجود دارند. در این فاز، هر آی پی که مربوط به کشورهای خارجی باشد، مسدود می شود و برخی از این آی پی‌ها نیز تحریم می‌شوند و دیگر این مورد امکان پذیر نیست که بتوانید آن ها را بخرید یا به فروش برسانید. این کار برای این انجام می‌شود که امنیت شما در زمان استفاده از متاورس و محصولات متافردا تامین بشود.

    در ادامه ساختار این فناوری بی‌نظیر را برای شما بررسی می‌کنیم‌ و نکاتی را هم برایتان بازگو می‌کنیم.

    فازهای متاورس

    طراحی کردن ساختار این فناوری بی نظیر و فوق العاده به صورتی انجام شده که کاملا متمرکز باشد و از این که وقت شما از بین رفته و تلف بشود، جلوگیری می‌کند در حقیقت یعنی در زمان صرفه‌جویی می‌کند. این ساختار طراحی شده برای متاورس به همین دلیل دارای ۳ فاز و ۴ مرحله تخصصی می‌باشد که تمامی آن‌ها در حال اجرا هستند.

    جایزه‌ها

    فناوری متاورس ملی در زمان‌هایی مثل زمان پیاده سازی و یا در نسخه بتا دست به انجام کاری جذاب برای مخاطبان زده است. این کار در نظر گرفتن جایزه‌ای برای استفاده از متا می‌باشد. این جایزه‌ها و پاداش‌ها باعث می‌شود تا افراد تمایل پیدا کنند که از چنین فناوری استفاده کنند. بعلاوه، این جایزه‌ها و پاداش‌ها این امکان را برای اولین کاربران متاورس فراهم کرده‌اند که بتوانند به بازده‌های بالایی رسیده و درآمد کسب کنند.

    تفاوت‌های موجود بین متاورس ملی و متاورس خارجی

    یکی از تفاوت‌های خیلی واضح و شفاف در فناوری متا مورد استفاده در ایران و در خارج از کشور این است که این فناوری در ایران بسیار متمرکز‌تر است و به گفته برخی از افراد و نظراتی که بیان شده این سیستم در ایران جاه‌طلبانه‌تر از دیگر بخش‌های جهان است. هدفی که متارنگ در ایران دنبال می‌کند، هدفی بزرگ و مهم را دنبال می‌کند و آن ایجاد کردن شغلی برای جوانان در کشور است. این هدف باعث شده تا میزان بیکاری در بین جوانان کم بشود و به همین واسطه مشاغل زیادی به وجود بیاید. یکی از نمونه‌های آن هم شروع فعالیت مربوط به فروش تجهیزات این فناوری در فروشگاه های آنلاین مانند متافردا است.

    متا

    آشنایی با اشتغال در متاورس ملی

    اولین متاورس ملی در کشور ما ایران، متارنگ است که یکی از نمونه‌های جذاب این فناوری است. متخصصان و افراد ماهر در زمینه‌ی متاورس معتقد هستند که این فناوری در آینده بسیار پیشرفت کرده و تاثیر زیادی در زمینه‌ی ایجاد شغل برای جوانان خواهد داشت. دلیلی که آن‌ها برای بیان چنین حرفی دارند، این است که در اولین نسخه متاورس در ایران یعنی متارنگ زمینه‌های شغلی متنوعی وجود دارد به طوری که تمامی افراد با هر حرفه و هر تخصصی می‌توانند در یکی از زمینه‌ها و موقعیت‌های شغلی متارنگ در متا مشغول به کار بشوند.

    حتی برای افراد این امکان وجود دارد که با استفاده‌ از تجهیزات متافردا در فضای متاورس فعالیتی متفاوت داشته باشند، یعنی به جای کار کردن برای دیگران خودشان کارآفرین باشند و برند جدیدی را برای خود به وجود بیاورند. این شیوه از اشتغال نه تنها باعث اشتغال خود شخص در فضای متاورس می‌شود بلکه موقعیت‌های شغلی زیادی را هم برای افراد دیگر به وجود می‌آورد.

    متا

    کلام آخر

    در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با متاورس ملی یا فناوری متا در کشور ایران آشنا کنیم و در زمینه‌های مختلف این فناوری را بررسی کردیم و نکته‌های موجود در آن را برای شما بازگو کردیم. همچنین مجموعه‌ی متافردا را به عنوان یک مجموعه‌ی معتبر برای خرید تجهیزات و دستگاه‌های این فناوری به شما معرفی کردیم‌. متافردا از جمله مجموعه‌هایی است که محصولات مرتبط با این فناوری را باکیفیت بالا و با قیمتی منصفانه در اختیار شما می‌گذارد.

     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *