مقالات

برای وارد شدن به دنیای متاورس داشتن چه چیزی ضروری است؟

متا

متاورس در اصل مکانی موازی با دنیای واقعی و فیزیکی است. مکانی که شما و دیگر کاربران در آن آواتار دارید و از این طریق با یکدیگر در تعامل هستید. برخی دیگر همچنین استدلال می‌کنند که متاورس به معنی واقعی هنوز هم وجود نداشته و راه زیادی در پیش دارد. اما با این وجود جالب است بدانید که متاورس هم‌اکنون برای سرگرمی، مد، بازی و یا حتی مهمانی و برگزار کردن مراسم عروسی نیز قابل استفاده می‌باشد. برای وارد شدن به دنیای متاورس لازم است تا دانش لازم در این زمینه را کسب کنید و همچنین برخی از تجهیزات مهم و ضروری را فراهم کنید. در ادامه اطلاعات کاملی درباره دنیای متا و تجهیراتی که برای وارد شدن به دنیای متاورس نیاز دارید، صحبت می کنیم.

متاورس چیست؟

در ابتدا لازم است تا در مورد معنا و مفهوم دقیق متاورس توضیحاتی برای شما ارائه دهیم. در واقع metaverse مفهومی است که در ابتدا توسط نیل استفنسون مطرح شد. مکانی که او یک محیط و دنیای موازی با اینترنت را تصور کرد که در آن افراد می‌توانند از آواتارها برای تعامل با یکدیگر کمک بگیرند. این ایده در اصل همانی است که فیس بوک سعی کرده تا از راه متاورس آن را انجام دهد. البته لازم به ذکر است که ایده ایجاد یک دنیای مجازی که در آن اشخاص بتوانند با یکدیگر در تعامل باشند، موضوع جدیدی نیست.

پلتفرم‌هایی مانند Habbo Hotel و Second Lifeاز قبل این ایده را ارائه داده بودند. اما با قت افزایش انواع بازی‌های آنلاین و تبدیل فضای مجازی به جریان اصلی و واقعی اصطلاح متاورس توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.

لازم به ذکر است که امروزه پلتفرم‌های مختلف از جمله DECENTRALAND قصد دارند دنیای مجازی ایجاد کنند که در آن کاربران می‌توانند خالق باشند و به ساخت خانه‌ها و یا محله‌ها با کمک بلاک چین و برای انجام دادن تراکنش‌های نهایی رایگان است. پلتفرم‌ها علاوه بر این در حال ایجاد کردن ارز دیجیتال خود هستند که اشخاص می‌توانند از این ارزها برای خرید کردن دارایی‌های دیجیتالی استفاده کنند. این دارایی‌ها در واقع می‌توانند یک کاراکتر و یا یک قطعه زمین به شکل NFT باشند.

تجهیزات مورد نیاز متاورس

در بخش قبل توضیحاتی در مورد متاورس ارائه دادیم، اما به طور کلی دنیای متا، مکانی است که در آن می‌توانید یک زندگی متفاوتی را با ترکیب واقعیت افزوده و فضای مجازی تجربه کنید. افراد مختلف بنا به دلایل و سلیقه شخصی خود می‌توانند از متاورس استفاده کنند با این وجود ممکن است این پلتفرم مکان مناسبی برای برخی دیگر از کاربران نباشد. در صورتی که شما تمایل دارید به متا وارد شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با مهم‌ترین تجهیزات فنی متافردا که برای این فضا نیاز خواهید داشت، آشنا کنیم.

متا

تجهیزات فنی متاورس

متاورس در اصل یک دنیای مجازی است که علاوه بر واقعیت افزوده و مجازی دیگر فناوری‌ها را نیز ترکیب می‌کند. البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی متا به سرعت در حال تبدیل شدن به واقعیت می‌باشد. از آن‌جایی که اکنون افراد بسیار زیادی با این دنیا آشنا شده‌اند درک این موضوع که برای وارد شدن به دنیای متا چه تجهیزاتی نیاز است بسیار ضروری می‌باشد. در ادامه شما را با مهم‌ترین تجهیزات فنی متافردا که برای این فضا بسیار ضروری و مهم هستند، آشنا می‌کنیم.

کامپیوتر یا موبایل متافردا

از جمله مهم‌ترین تجهیزات وارد شدن به دنیای متا که به عنوان تجهیزات ضروری و اولیه شناخته می‌شوند، کامپیوتر و یا موبایلی است که به اینترنت مناسب متصل شده است. کامپیوتر و یا موبایل نوعی پورتال دنیای مجازی است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا به راحتی در دنیای مجازی با دیگر افراد تعامل و ارتباط برقرار کند.

به شما توصیه می‌کنیم برای داشتن یک تجربه عالی و بی‌نقص از یک کامپیوتر رده بالایی که دارای پردازنده متافردا و کارت گرافیک متافردا با امکانات پیشرفته است، استفاده کنید. چنین سیستم هایی را به راحتی می توانید از متافردا سفارش دهید. البته در صورتی که یک کامیپوتر رده متوسطی داشته باشید نیازی به نگرانی نیست و می‌توانید از آن نیز استفاده کنید.

تلفن همراه نیز راهی دیگری برای وارد شدن به دنیای متا به شما می‌رود. در واقع شما می‌توانید حتی با یک تلفن هوشمند نیز وارد دنیای متا شوید. البته لازم به ذکر است که برای داشتن تجربه بی‌نظیر و منحصر‌به‌فرد به تجهیزات فنی پیشرفته نیاز خواهید داشت.

البته در صورتی که قصد دارید فقط وارد فضای متا شوید و هیچ هدف خاصی نداشته باشید، تلفن همراه نیز می‌تواند برای شما کارساز باشد.در حال حاضر شما می‌توانید با کمک تلفن و یا کامپیوتر بازی‌های مختلفی مانند فورت نایت، دسنترالند و یا هر بازی را که در فضای جهانی متا وجود دارد، بازی کنید.

هدست واقعیت مجازی متافردا

زمانی که کاربری دستگاه مورد نیاز برای وارد شدن به فضای جهانی متا را فراهم نمود، وسیله بعدی مهم و ضروری، هدست و یا عینک واقعیت مجازی متافردا است. هدست واقعیت مجازی در واقع نوعی دستگاه است که باعث بسته شدن چشم و گوش شما شده و یک تجربه صوتی و بصری همه‌جانبه منحصربه‌فردی در اختیار شما قرار می‌دهد.

هدست‌های متافردا تصاویر و صداهای بسیار با کیفیتی ارائه داده که به کاربر این احساس را می‌دهد که واقعا بخشی از دنیای جهانی و مجازی متا است. امروزه شرکت‌های بسیار زیادی تلاش می‌کنند تا این تجهیزات را به بهترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار دهند و سایت متافردا نیز اقدام به عرضه و فروش تجهیزاتی که برای ورود به متاورس به آنه نیاز دارید کرده است.

متا

کنترل‌کننده‌های حسی

علاوه بر هدست واقعیت مجازی متافردا، کاربران برای اینکه بتوانند با دیگر افراد موجود در دنیای مجازی متا به خوبی تعامل داشته باشند به نوعی دیگر از تجهیزات نیز نیازمند خواهند بود. کنترل کننده‌های حسی از جمله این تجهیزات به شمار می‌روند. کنترل کننده در واقع به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند اشیا موجود در متاورس را جابه‌جا کنند و با دیگر کاربران موجود نیز تعامل داشته باشد.

یک دستگاه ردیاب همانند دوربین و یا حسگر حرکت می‌تواند باعث ردیابی کردن حرکات شما شود و به شما این اجازه را می‌دهد تا به صورت آزادانه در اطراف خود حرکت کرده و دنیای متا را کشف کنید. البته لازم است بدانید که این دستگاه دارای قیمت بالایی است و در صورتی که قصد درآمدزایی از متاورس را ندارید و یا اینکه به طور جدی نمی‌خواهید وارد این فضای مجازی شوید، این نوع هزینه‌ها را کنار بگذارید.

اما اگر از افرادی هستید که ورود به دنیای متاورس برایتان اهمیت بسیار زیادی دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این دستگاه ها را از متافردا خریداری کنید تا بتوانید هر چه را که در این دنیای مجازی می‌بینید به راحتی احساس نمایید. این دستگاه به شما کمک می‌کند تا همه چیز را واقعی ببینید.

میکروفون و دوربین متافردا

ارتباط صوتی و تصویری از مهم‌ترین بخش‌های ضروری متاورس به شمار می‌رود، چرا که شما در فضای متا به دنبال یک تعامل مناسب و لذت بخشی هستید، بنابراین در صورتی که هدست ندارید برای برقرار کردن ارتباط با دیگر کاربران به یک میکروفون و دوربین دارای کیفیت بالا نیازمند خواهید بود. این تجهیزات به کاربر این امکان را می‌دهد تا در دنیای مجازی صحبت کرده و دیگر کاربران را ببینند و به عبارتی بهتر تعامل کاربران با یکدیگر را تسهیل می‌کند.

میکروفوون و دوربین های متافردا دارای بالاترین کیفیت برای برقراری ارتباط در دنیای متا هستند بنابراین اگر بخواهید برای برگزاری جلسات کاری یا شرکت در بازیهای آنلاین باکیفیت از آنها استفاده کنید، کاملا برای شما مناسب اند.

متا

جمع بندی

متاورس از دو کلمه متا و یونیورس ساخته شده که متا به معنی فرا و یونیورس به معنای جهان است. ترکیب این دو کلمه متا و یونیورس عبارت کلی متاورس و یا فراجهان را تشکیل می‌دهد. می‌توان گفت که متاورس در اصل شبیه دنیای واقعی طراحی شده است و می‌توانید تمامی کارهایی که در دنیای واقعی انجام می‌دهید را نیز در این دنیای مجازی انجام دهید. البته متاورس هنوز کاملا به این نقطه دست پیدا نکرده و راه بسیار زیادی دارد.

قبل از وارد شدن به دنیای متا باید تجهیزات پیشرفته ای را تهیه کنید تا بتوانید به این دنیای مجازی که به صورت سه بعدی ساخته شده و توسط اینترنت نیز می‌توانید به آن وصل شوید، وارد شوید. این دنیای مجازی بر روی شبکه‌هایی با عنوان بلاک چین پشتیبانی می‌شود. امنیت و دیگر قابلیت‌های موجود در متاورس در واقع با کمک فناوری بلاک چین امکان پذیر شده است.

در نهایت شما می توانید تمام تجهیزات مورد نیاز برای ورود به دنیای متا را از سایت متافردا تهیه کنید و تجربه ای فوق العاده بی نظیر در این جهان مجازی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *