مقالات

کاربرد متاورس در گیمینگ

متا

دنیای متاورس دنیای بسیار جذاب و چالش برانگیزی است که این روزها صحبت در مورد آن بسیار زیاد شده است. از جمله جذاب‌ترین موضوعاتی ‌که در این زمینه وجود دارد کاربرد متاورس در گیمینگ است که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. در واقع دنیای مجازی متا برای گیمینگ به قدری جذاب است که گیمرها می‌توانند در انواع بازی‌های موجود در آن غرق شده و به صورت سه بعدی و بی‌نظیر بازی‌های مورد علاقه خود را در این فضا تجربه کنند. در ادامه این مقاله از متافردا قصد داریم در مورد کاربرد متاورس در گیمینگ بحث کنیم. در صورتی که شما نیز به این حوزه علاقمند هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتها با ما همراه باشید.

در مورد کاربرد متاورس در گیمینگ چه می‌دانید؟

در ابتدا لازم است بدانید که برای وارد شدن به فضای متاورس باید دانش لازم در این زمینه را به طور کامل کسب کنید و پس از آن شما نیازمند کامپیوترهایی با سیستم های پیشرفته و تجهیزاتی هستید که می توانید آنها را از سایت متافردا تهیه کنید.

برخی از این تجهیزات که به شما کمک می کند بتوانید تجربه بی‌نظیری داشته باشید، عبارتند از:

متاورس در گیمینگ از جمله کاربردهای مهم در این دنیای جدید می‌باشد که امروزه با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است. در بازی‌های فضای مجازی متا کاربران می‌توانند با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم از متافردا در یک جهان سه‌ بعدی با یکدیگر ارتباط داشته باشند و همچنین تجربه‌هایی کسب کنند و علاوه بر آن به بازی مشغول شوند.

برقراری ارتباط در فضای متا با کمک ابزارهای متنوعی از جمله ارسال کردن متن، چت کردن و یا حتی فرستادن صدا انجام می‌شود. به عبارتی ساده‌تر لازم است بگوییم که متاورس دنیای مجازی و جدیدی به شمار می‌رود که شما می‌توانید با گذشت زمان آن را کشف کرده و و با افراد و اشیای موجود در آن ارتباط برقرار کنید.

از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در دنیای مجازی متا مطرح می‌شود می‌توان به امنیت اشاره کرد. در مورد کاربرد متاورس در گیمینگ باید بیان کرد که یک سرور مرکزی وجود دارد که تمامی کارهایی که در زمینه بازی انجام می‌شود را به طور کامل تحت کنترل خود قرار داده است.

به عبارتی بهتر در فضای متا ردپای کاربران به طور کامل در این سرور ثبت می‌شود و در نتیجه هر پروسه‌ای که در این فضای مجازی و دیجیتالی ایجاد شود به راحتی اجرا می‌شود. این سرور همچنین تمامی کارها و فعالیت‌هایی که در این بستر به انجام می‌رسد را نیز ثبت می‌کند و در نتیجه هر اتفاقی که در این فضا ایجاد شود کاملا قابل تشخیص است.

متا

چطور متاورس در صنعت گیمینگ تحول ایجاد کرده است؟

فضای مجازی متاورس در انواع حوزه‌ها کاربرد دارد که از جمله جذاب‌ترین آن‌ها همان بازی‌ و گیمینگ است. صنعت بازی با کمک فضای مجازی متا می‌تواند به طور کامل متحول شده و به دستاوردهای بسیار جالبی برسد. تکنولوژی‌هایی که برای ساخت این فضای دیجیتالی استفاده شده‌اند می‌توانند یک تجربه عالی و همزمان کاملا جدید و جالبی برای گیمر به وجود آورد.

بازی‌های مختلفی اعم از بازی‌های ریسینگ، شوتینگ، ورزشی و یا حتی بازی‌هایی که سبک آخرالزمانی دارند، تمامی این بازی‌ها را می‌توان به راحتی در فضای متا پیاده‌سازی نمود و به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند تجربه‌ی بسیار ناب و بی‌نظیری داشته باشد.

لازم به ذکر است که امروزه برخی از بازی‌های بسیار پرطرفدار از جمله کالاف دیوتی، فلایت سیمولاتور و بازی‌های دیگری از این قبیل به سرعت در حال توسعه می‌باشند تا گیمرها این توانایی را داشته باشند که در این فضای مجازی بازی‌های مختلفی را تجربه و لذت بی‌نظیری را تجربه کنند.

بازی‌های پرطرفدار در فضای متاورس

لازم است بدانید که دنیای متاورس به طور کلی بر اساس 4 تکنولوژی اصلی و مهم ساخته شده است. از جمله مهم‌ترین تکنولوژی‌های چهارگانه به کار گرفته شده در فضای مجازی متا به خصوص در زمینه بازی همان تکنولوژی واقعیت افزوده است. از جمله مهم‌ترین بازی‌هایی که با کمک تکنولوژی واقعیت افزوده قابل اجرا شده‌اند می‌توان به بازی پوکمن گو (Pokémon Go)، اینگرس (Ingress) و زامبیز ران (Zombies Run) اشاره کرد که بسیار پرطرفدار و محبوب هستند.

دیگر تکنولوژی مهمی که در فضای متا به کمک گیمرها رسیده است، واقعیت ترکیبی نامیده می‌شود. برای اینکه سازندگان بازی‌های بتوانند دنیای بازی‌ها را به یک دنیای واقعی شبیه‌سازی کنند از ترکیب دو تکنولوژی مهم و یا همان واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده می‌کنند. بدین تریتب محیط بازی‌ تا حد بسیار زیادی به دنیای واقعی شبیه خواهد شد و حتی ممکن است گاهی تشخیص دیجیتالی بودن آن بسیار سخت و دشوار باشد.

از جمله محبوب‌ترین بازی‌هایی که از این دو نوع تکنولوژی استفاده می‌کنند می‌توان بهLasers and Landing Pads و Physics Made Fun و همچنین بازی Lightsabers and Music اشاره کرد که طرفداران بسیار زیادی داشتند. در صورت تمایل به داشتن تجربه بی‌نظیری در این فضا توصیه می‌کنیم‌ حتما تمامی تجهیزات لازم و مهم برای این فضا را از متافردا خریداری ‌کنید.

کاربرد متاورس در بازی‌های نقش آفرینی

در ادامه این مقاله از متافردا قصد داریم شما را با کاربرد متاورس در بازی‌های نقش آفرینی آشنا کنیم. همان‌طور که می‌دانید امروزه برخی از بازی‌های نقش آفرینی وجود دارند که به صورت چند نفره اجرا می‌شوند و باید به شکل آنلاین نیز بازی شوند. برای این نوع بازی‌های کاربران باید از آواتارهای دیجیتالی استفاده نمایند به کمک آن‌ها گروه‌هایی ساخته شده از چند نفر را بسازند. پس از اینکه گروه‌ها ساخته شدند آواتار‌ها وارد جهان بازی متا می‌شوند و همین امر نیز می‌تواند باعث کمک رساندن به گیمرها شود تا یک تجربه بی‌‌نظیر و در عین حال متفاوتی در بازی احساس کنند.

از جمله بازی‌های فضای جهانی و مجازی متا می‌تواند با هیجان بسیار زیادی پیش برده شود، بازی محبوب کال‌آف‌دیوتی است. شما می‌توانید با آواتارهای خود به میدان جنگ بروید و تجربه بی‌نظیری داشته باشید. در صورتی که شما از آن دسته افرادی هستید که به بازی‌هایی مانند کال‌آف‌دیوتی علاقمند نیستید نیازی به نگرانی نیست. شما همچنین می‌توانید با کمک آواتار خود در فضای متا به بازی شطرنج مشغول شوید. از جمله دیگر کاربردهای مهم فضای متاورس در بازی می‌توان به خریدن فیلدهای بازی اشاره کرد.

شما می‌توانید در این فضای مجازی و دیجیتالی زمین‌های بازی برای خود خریداری کنید و بدین ترتیب امتیازهای ویژه‌ای به دست آورید. به این معنی که در بازی‌هایی که در حوزه استراتژیک وجود دارند برای خودتان قلمرو مجازی انتخاب کنید و تلاش خود را برای بزرگ کردن این قلمرو نیز انجام دهید.

متا

آشنایی با برخی از انواع بازی‌های متاورسی محبوب

در این بخش از مقاله متافردا قصد داریم شما را با برخی از انواع بازی‌های محبوب متاورس آشنا کنیم و توضیح مختصری نیز برای هر یک از آن‌ها ارائه دهیم.

بازی ایلوویوم

در این بخش از کاربرد متاورس در گیمینگ قصد داریم بازی ایلوویوم را به شما معرفی کنیم که در دنیای مجازی بسیار معروف و محبوب است. این نوع بازی ترکیبی از ماجراجویی و نقش آفرینی بوده و لازم است بدانید که آن را بر روی بلاکچین اتریوم طراحی کرده‌اند. در بازی ایلوویوم موجوداتی وجود دارند که ماهیت الهه دارند و گیمر باید آن‌ها را پیدا کند و نزد خود نگه‌دارد. تعداد الهه‌ها 100 تا بوده که در بخش‌های متفاوت فضای مجازی متا پراکنده شده‌اند که البته هر یک از آن‌ها مشخصات و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارند.

بازی سندباکس

در ادامه معرفی بازی‌های محبوب فضای مجازی متا نوبت به معرفی بازی دیگری به نام سندباکس است. همانند بازی قبلی، این بازی نیز بر روی بلاکچین اتریوم ارائه می‌شود. این بازی علاوه بر اینکه از نظر گرافیکی بی‌نظیر است، تجربه کاربری عالی نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد وتا حدی بسیار خوب ظاهر شده که آینده خوبی برای آن پیش بینی شده است. نحوه اجرای این بازی نیز تا حد زیادی به بازی دیسنترایلند شبیه است.

البته لازم به ذکر است که شما می‌توانید با خرید تجهیزات کامپیوتری متافردا از جمله پردازنده متافردا، هارد متافردا و کارت گرافیکی متافردا تجربه بی نظیری را در انواع بازی‌ها داشته باشید. به طور کلی برای اجرای این بازی باید برای خود زمین خریده و پس از آن اتفاقاتی در این زمین بازی ایجاد کنید. از جمله مزیت‌های مهم این سندباکس میان پلتفرم بودن آن به شمار می‌رود. به این معنی که این بازی فقط به پلتفرم داخلی خود محدود نشده و می‌تواند تعامل‌های چندگانه‌ای را در اختیار گیمرها قرار دهد.

بازی اکسی اینفینیتی

مورد بعدی که در این مقاله از متافردا قصد داریم برای شما معرفی کنیم، بازی اکسی اینفینیتی است. این بازی نیز همانند دو بازی قبلی بر بستر اتریوم و بلاکچین آن ساخته شده است. نحوه اجرای این بازی به این گونه است که شما هیولاهایی در اختیار دارید که باید آن‌ها را با قدرت‌های مختلف مجهز نمایید و پس از آن به جنگ ارسال کنید تا برای شما پاداش‌هایی به دست آورند. از این بازی می توان برای کسب درامد در متاورس نیز استفاده کرد. چرا که پاداش‌هایی که به شما می‌دهند در قالب توکن‌ خواهند بود. شما می‌توانید از این ارزها در بخش‌های متفاوتی از دنیای مجازی متا استفاده کنید.

بازی دیسنترالند

به عنوان مهمترین کاربرد متاورس در گیمینگ، قصد داریم شما را با معروف‌ترین بازی موجود در فضای متا آشنا کنیم. بازی دیسنترالند سه بعدی بوده و بر روی بلاکچین اتریوم نیز ساخته شده‌است. در این بازی شما می‌توانید قطعه‌های زمین را به شکل مجازی بخرید و سپس در آن‌ها به جستجو بپردازید. شما می‌توانید در این بازی به راحتی انواع فضاها را طراحی کنید و از رویدادهای مختلف نیز میزبانی کنید.

متا

جمع بندی

دنیای متاورس دنیای جدید اما بسیار جذابی است ‌که بر اساس تکنولوژی 4 گانه ساخته شده است. این دنیای مجازی دارای کاربردهای متعددی است اما کاربرد متاورس در گیمینگ در حال حاضر یکی از رایج ترین آن‌ها به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *