مقالات

کسب درآمد از متاورس چگونه است؟

متا

احتمالا تاکنون بارها نام متاورس را شنیده باشید. متاورس در واقع یک دنیای جدید و جذابی است که با کمک فناوری بلاک چین ساخته شده است و می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کسب درآمد و یا حتی سرمایه‌گذاری باشد. این دنیا جدید پتانسیل‌های بسیار زیادی برای کسب درآمد ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است که برای کسب درآمد از طریق دنیای متا هیچ اهمیتی ندارد که چه کسب‌وکاری داشته باشید و یا مشغول چه فعالیتی هستید. متاورس یک دنیایی است که امکان کسب‌وکار را برای تمامی اشخاص فراهم کرده است و حتی می‌توانید به عنوان اینفلوئنسر نیز در این فضا فعالیت کنید.

بنابراین در صورتی ‌که تمایل داشته باشید از طریق این فضا درآمدی کسب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله را حتما مطالعه کنید.

چه چیزهایی برای کسب درآمد از متاورس نیاز است؟

اولین و مهم‌ترین نکته برای کسب درآمد از دنیای متا این است که دانش کافی از انواع حوزه‌های بلاک چین کسب کنید. در واقع در صورت نداشتن دانش کافی در این زمینه نمی‌توانید درآمد مناسبی از آن کسب کنید. پس از اینکه دانش اولیه و لازم را کسب کردید، اکنون باید انواع تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنید. از جمله انواع تجهیزاتی ‌که از طریق آن‌ها می‌توانید وارد دنیای متاورس شوید می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • گوشی هوشمند متافردا

اولین نوع از تجهیزات که در دسترس همه اشخاص وجود دارد و می‌توان از آن برای ورود به دنیای متاورس نیز استفاده کرد، گوشی هوشمند است. در واقع شما می‌توانید با کمک گوشی هوشمند اندروید و یا IOS به دنیای متاورس وارد شوید. پلتفرم‌های بسیار زیاد و مختلفی وجود دارند که اشخاص می‌توانند با نصب آن‌ها زندگی در دنیای مجازی را تجربه کنند. البته در صورتی که تصمیم دارید کسب درآمد از این دنیا را به صورت جدی دنبال کنید، بهتر است که از کامپیوتر استفاده کنید.

شما می‌توانید برای وارد شدن به دنیای متاورس از رایانه‌های شخصی استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از طریق کامپیوتر وارد متاورس شوید بهتر است که سیستم شما مجهز به بهترین سخت افزارها باشد از جمله:

علاوه بر این باید کیف پول‌هایی همانند MetaMask ،Bitski یا Venly را که توسط پلتفرم‌هایThe Sandbox و Decentraland پشتیبانی می‌شوند را نیز راه‌اندازی کنید.

متا

از دیگر تجهیزات مهم متاورس می‌توان به کنسول‌های بازی متافردا اشاره کرد. در واقع می‌توان بیان کرد که بین کنسول بازی و رایانه شخصی تفاوت زیادی وجود نداشته اما در صورتی که هر دوی این تجهیزات را داشته باشید حتما متوجه خواهید شد که کنسول‌های بازی متافردا تجربه بسیار بهتری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

  • هدست واقعیت مجازی متافردا

احتمالا می‌دانید که برخی شرکت‌ها هدست‌های واقعیت مجازی را حتی پیش از هیاهوی متا به بازار وارد کرده‌اند. برخی دیگر از شرکت‌ها نیز در طی مدت زمان اخیر وارد تولید تجهیزات مربوط به متاورس و دنیای مجازی کرده‌اند. شرکت متا اولین گام خود را از راه برنامه‌ای که برای هدست 2 خود با عنوانHorizon Worlds ساخته، راه‌اندازی کرد.

بنابراین می‌توان بیان کرد که هدست‌های واقعیت مجازی در متافردا از جمله تجهیزات متاورس حساب می‌شوند که تجربه بسیار عالی برای کاربران و اشخاص علاقمند به دنیای متاورس فراهم می‌کنند. امروزه هدست‌های برندهای مختلفی در متافردا اعم از هدست برند سونی و هدست Valve Index وجود دارند که گزینه بسیار محبوبی برای گیمرها به شمار می‌روند.

عینک واقعیت افزوده متافردا از جمله دیگر تجهیزات مفید و کاربردی برای فضای متا است. واقعیت مجازی متفاوت‌تر از واقعیت افزوده است. در واقع از جمله تفاوت آن‌ها می‌توان به تلفیق دنیای فیزیکی با دنیای دیجیتالی اشاره کرد. به همین دلیل نیز مقدار قیمت عینک‌های واقعیت افزوده نسبت به هدست‌های واقعیت مجازی گران‌تر هستند.

در واقع عینک‌های واقعیت افزوده به سنسورها و دوربین‌هایی تجهیز شده‌اند که این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا بتوانند دنیای اطراف خود را به خوبی تجزیه کنند‌. هر میزان که عملکرد این دوربین‌ها و سنسورها بهتر باشد محیط پیرامون نیز به درستی بررسی می‌شود و کاربر می‌تواند دنیای واقعی‌تری را تجربه کند.

متا

راه‌های کسب درآمد از متاورس

اکنون که با با برخی از انواع تجهیزات مورد نیاز برای متاورس اعم از رایانه شخصی، کنسول بازی، هدست واقعیت مجازی و عینک واقعیت افزوده متافردا آشنا شدید، در ادامه قصد داریم شما را با برخی از مهم‌ترین راه‌های کسب در آمد از متا آشنا کنیم.

  • کسب درآمد از متاورس با بازی کردن

از جمله راه‌های کسب درآمد از متاورس، بازی کردن است. بازی‌های متاورس از جمله بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی به شمار می‌روند. این نوع بازی‌ها که با کمک حوزه‌های مختلف بلاک چین ساخته شده‌اند، علاوه بر سرگرمی می‌توانند منبعی برای کسب کردن درآمد نیز باشند. با ایجاد دنیای متا، بازی‌هایی به نامPlay to Earn یا P2E تولید شده‌اند که شما می‌توانید با کمک تجهیزات مختلف متافردا آن‌ها را انجام داده و کسب درآمد کنید.

در واقع این بازی‌های به گونه‌ای طراحی شده اند که کاربران می‌توانند با انجام دادن انواع ماموریت‌ها و کسب برخی آیتم‌ها از آن‌ها درآمد کسب کنند. بازی‌های موجود در متاورس در واقع با کمک حوزه NFT باعث کسب درآمد کاربران می‌شوند. به عبارتی بهتر NFT به معنای توکن غیرمثلی است. این نوع توکن‌ها می‌توانند فایل و یا فرمت دیجیتالی باشند. در بازی متاورسی کاربر این هدف را دارد تا منابع، سکه، جم و یا دیگر آیتم‌ها را به دست آورد که با دستیابی به آن‌ها می‌توانند سلاح و یا شخصیت خود را قدرتمند کنند.

  • کسب درآمد از متاورس با خرید و فروش زمین

راه دیگری که می‌توانید برای کسب درآمد از متاورس اقدام کنید خرید و فروش زمین است. در واقع این شغل نه تنها در واقعیت بلکه حتی در دنیای متا نیز درآمد بسیار خوبی دارد. در دنیای مجازی زمین‌ها به بخش‌های مساوی تقسیم می‌شوند تا هر کاربر بتواند به راحتی قطعه زمینی برای خود خریداری کند و در آن ساکن شود. همچنین کاربران می‌توانند در این دنیا یک یا چند قطعه زمین داشته باشند و از این راه درآمد کسب کنند.

هر یک قطعه زمین در متاورس لند نامیده می‌شوند. هر کدام از لندهای متا توکن خاصی از همان پلتفرم است. لندهای این فضا به صورت توکن غیرمثلی و یا همان NFT عرضه می‌شوند تا هر ملک دارای مالک مشخصی باشد. بنابراین با خرید زمین می‌توانید صاحب یک و یا چند NFT می‌شوید.

  • کسب درآمد از متاورس با اجاره دادن زمین

در صورتی که توانایی ساخت و ساز زمین را دارید، توصیه می‌شود در همان ابتدا لندهای خود را به فروش نرسانید. در واقع اجاره دادن زمین‌ها در متا می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای فروش آن باشد. فناوری‌های جدید بلاک چین موجب شده تا فرایند اجاره دادن و دریافت کردن هزینه اجاره به راحتی انجام شود. پس می‌توانید به راحتی از راه اجاره دادن املاک درآمد مناسبی کسب کنید.

در آینده نه چندان دور قرار بر این است که با بیشتر شدن تعداد کاربران و ایجاد پلتفرم‌های متاورس پیشرفته، کاربران بتوانند علاوه بر تمامی امور در دنیای متا فیلم و یا حتی مسابقات ورزشی تماشا کنند. در صورتی که بتوانید لندهای خود را برای این اهداف آماده‌سازی کنید، قطعا در آینده درآمد بسیار زیادی به دست خواهید آورد. به طور کلی هر چقدر که توکن لند شما برای انواع کاربران جذاب‌تر باشند، مشتریان آن نیز افزایش خواهد یافت و از این طریق می‌توانید هزینه اجاره خود را نیز افزایش دهید.

متا

  • کسب درآمد از متاورس با تبلیغات

همان‌طور که احتمالا می‌دانید تبلیغات دنیای بسیار بزرگی است که هر روز نسبت به روزهای قبل توسعه بیشتری پیدا می‌کند. دنیای متاورس در واقع به نحوی طراحی شده است که تا افراد بتوانند از راه تبلیغات نیز درآمد کسب کنند. استفاده از روش تبلیغات یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد به شمار می‌رود. به طور کلی شما می‌توانید خود اقدام به تبلیغ کنید و یا اینکه فرد نیاز به تبلیغ باشید.

بار دیگر به مهم‌ترین بخش دنیا متا اشاره می‌کنیم. زمین و یا توکن لند در واقع همان چیزی است که برای این روش نیاز خواهید داشت. دقت داشته باشید که نزدیک بودن زمین شما با قسمت‌های پرجمعیت و اصلی در دنیای متاورس، می‌تواند باعث بالا رفتن ارزش آن شود.

از جمله دلایل افزایش ارزش یک ملک این است که با این عمل کاربردی تبلیغاتی خواهد داشت. در صورتی که زمین مورد نظر شما دارای پتانسیل تبلیغاتی مناسبی باشد، بدون اجاره و یا فروش آن و از طریق تبلیغات نیز می‌توانید درآمد بسیار مناسبی به دست آورید.

متا

سخن پایانی

متاورس در واقع از دو کلمه متا به معنای فرا و یونیورس به معنی جهان ساخته شده است و در واقع اشاره به یک دنیای مجازی مشابه به دنیای حقیقی دارد. متا و یا متاورس در اصل دنیا مجازی است که کاربران می‌توانند در آن یک زندگی مشابه به زندگی حقیقی را داشته باشند. در این همچنین شیوه‌های مختلفی به وجود آمده است تا کاربران بتوانند از طریق آن درآمد کسب کنند. در صورت تمایل به کسب درآمد از این طریق در ابتدا باید دانش لازم را کسب کنید و پس از آن تجهیزات مورد نیاز اعم از رایانه شخصی، کنسول بازی، هدست واقعیت مجازی و عینک واقعیت افزوده متافردا را فراهم کنید و پس از آن مناسب‌ترین روش برای کسب درآمد را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *