مقالات

راهنمای خرید CPU اینتل

راهنمای خرید cpu intel

CPU برای گیمینگ اهمیت زیادی دارد. افرادی که در زمینه گیمینگ تجربه بالایی دارند، می‌دانند که باید برای انجام یک بازی حرفه‌ای از یک پردازنده قوی استفاده شود. برای خرید پردازنده قوی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. برند اینتل این روزها به عنوان یکی از برندهای محبوب در زمینه تولید پردازنده گیمینگ شناخته می‌شود. این برند مدل‌های متنوع را تولید می‌کند که با قابلیت‌های بالا می‌تواند اجرای بازی را به صورت بسیار با کیفیت نمایش دهد. در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید با مجموعه متافردا همراه شوید.

پردازنده مرکزی یا CPU

مهمترین قطعه برای اجرای بازی‌ها پردازنده مرکزی یا سی‌پی‌یو ( CPU ) نام دارد. این قطعه مهمترین بخش از قطعات کامپیوتر می باشد که باعث روان‌تر شدن گیمینگ خواهد شد. برای داشتن یک بازی حرفه‌ای و اجرایی با کیفیت آن می‌توانید از یک پردازنده مرکزی قوی استفاده کنید. برندهای مختلفی مانند اینتل و amd در بازار وجود دارند که با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند.

برند اینتل با قابلیت‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و به همین دلیل بازار فروش بیشتری دارد. اگر این محصول به درستی انتخاب شود می‌تواند هیجان زیادی برای بازی‌های حرفه‌ای به وجود آورد. برای خرید cpu intel باید به نکات مختلفی توجه کنید.

CPU

برند اینتل Intel

برند اینتل انواع پردازنده را با قدرت و کیفیت بسیار بالا تولید می‌کند. با توجه به معیارهای مختلف می‌توانید یکی از مدل‌های برند اینتل را برای خودتان انتخاب کنید. تجربه بالای خود انواع پردازنده مرکزی را با قابلیت‌های گوناگون تولید می‌کند.

معیارهای مهم برای خرید پردازنده اینتل

از این معیارها می‌توان به تعداد هسته بیشتر تعداد رشته پردازش فرکانس پردازش بالاتر و حافظه کش اشاره کرد. توان حرارتی و فناوری‌های مختلف نیز تاثیر زیادی در خرید شما خواهند گذاشت. این برند محصولات خود را به صورتی تولید می‌کند که نیاز تمامی مشتریان خود را برطرف سازد. هرچه مدلی که انتخاب می‌کنید کیفیت بالاتری داشته باشد، می‌توانید بازی‌های حرفه‌ای‌تری را با آن انجام دهید.

 مهمترین عامل در هنگام خرید محصولات اینتل سرعت و تعداد هسته‌های پردازنده است.  انواع پردازنده اینتل شامل  سری Celeron، سری Pentium، اینتل سری Core و سری Xeon می‌شوند. سری‌های دیگر نیز شامل  سری Xeon Phi،  سری Itanium، سری Atom و سری Quark SoCمی‌شوند. شما در هنگام خرید خود می‌توانید یکی از انواع سری اینتل را برای خودتان انتخاب کنید.

نام گذاری پردازنده‌های اینتل (Intel)

نا‌م‌گذاری پردازنده‌های اینتل به‌صورتی است که می‌توان از روی نام به قابلیت‌های آن‌ها پی برد. برای مثال در پردازنده‌های کور از اعداد و حروف مختلفی استفاده می‌شود. سه رقمی که در نام پردازنده وجود دارند به عنوان شناسه عددی رتبه‌بندی پردازنده را از لحاظ کارایی نسبت به مدل‌های دیگر نشان می‌دهند. هرچه اعدادی که در نامگذاری به کار می‌روند بزرگتر باشد قدرت بالای پردازنده را نشان می‌دهند. شما با توجه به همین نکته می‌توانید یک پردازنده قوی را برای خود خریداری کنید. در انتهای نامگذاری پردازنده‌های اینتل از حروف استفاده می‌شود.

حروف درج شده در پردازنده

در صورتی که حرف F در پسوند الفبایی آن قرار گیرد به منظور پردازنده‌های گرافیکی داخلی است. این پردازنده‌ها نیاز به یک کارت گرافیک مجزا دارند و قیمت آنها نسبت به مدل‌های معمولی پایین‌تر است. پسوندهای الفبایی H مربوط به پردازنده‌های قابل حمل هستند. در این پردازنده‌ها قابلیت قدرت پردازشی گرافیکی بالا وجود دارد.

در پردازنده‌هایی که حرف HQ در آنها وجود دارد به معنای قدرت گرافیکی بالا و ۴ هسته است. حرف K به معنای آنلاک بودن پردازنده است. اگر در اسم پردازنده گرافیکی حرف S باشد به معنای بهینه شده با عملکرد بالا هستند. پسوند الفبایی X نیز به معنای سرعت کلاک بالا است.

حروف درج شده در cpu

سوکت اتصال پردازنده و سازگاری

به طور کلی پردازنده‌ها از چیپست‌ها و سوکت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کنند. هر مادربرد از چیپ و سوکت خاصی برخوردار است و با توجه به آن باید از پردازنده‌های مختلف استفاده شود. هر پردازنده امکان استفاده روی هر مادربردی را ندارد و نمی‌توان آن ها را روی هر مادربردی نصب کرد. در هنگام خرید پردازنده باید به سوکت اتصالات آن توجه داشته باشید.

اگر بخواهیم شما را با این سوکت‌ها آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سوکت LGA
  • سوکت PGA
  • سوکت BGA

هسته‌های پردازنده

پردازنده‌های گیمینگ دارای هسته‌های مختلفی هستند. در صورتی که بخواهید یک پردازنده قوی را خریداری کنید باید از خرید پردازنده‌های تک هسته بپرهیزید. تعداد هسته‌های پردازنده‌ها به یکدیگر متفاوت است و هرچه بیشتر باشد کیفیت بالایی در اجرا خواهد داشت. امروزه پردازنده‌‌ها با 2 تا ۱۸ هسته تولید می‌شوند. نمونه‌های برند اینتل نیز با هسته‌های مختلفی تولید می‌شوند که در هنگام خرید باید با توجه به آن ها هزینه‌ خرید را پرداخت کنید. هرچه تعداد هسته‌های پردازنده بیشتر باشد هزینه خرید آن ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

هسته پردازنده

خرید سی پی یو اینتل

پردازنده‌های اینتل در بازار به فراوانی یافت می‌شوند. اما خرید یک محصول اورجینال اهمیت زیادی در خرید شما دارد. از آنجایی که شناسایی محصولات اورجینال و فیک با یکدیگر بسیار دشوار است باید یک مجموعه معتبر را برای خودتان انتخاب کنید. یک مجموعه مناسب برای خرید باید تنوع بالایی در محصولات خود داشته باشد. قیمت محصولات نیز وابسته به مجموعه‌ای است که شما از آن خریداری می‌کنید.

در صورتی که این مجموعه به صورت یک نمایندگی محصولات خود را به فروش برساند قیمت پایینی خواهد داشت. برای خرید انواع پردازنده اینتل می‌توانید مجموعه متا فردا را برای خودتان انتخاب کنید. ما انواع محصولات خود را با تنوع بسیار بالا و قیمتی مناسب به‌فروش می‌رسانیم. شما می‌توانید با روش غیرحضوری در هر زمان و مکانی که حضور داشته باشید به راحتی سفارش خود را ثبت کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم برای خرید انواع سی‌پی‌یو اینتل باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. اگر شما هم یک گیمرحرفه‌ای هستید باید خرید خود را با کیفیت بالا انجام دهید. اهمیت به قدرت پردازش و هسته‌های پردازنده گیمینگ اهمیت زیادی در اجرای بازی شما می‌گذارد. از نکات مهم در هنگام خرید می‌توان به برند، مدل، تعداد هسته و… اشاره کرد.

در صورتی که می‌خواهید یک خرید مطلوب را تجربه کنید می‌توانید از طریق همین سایت اقدامات لازم را انجام دهید. ما پردازنده‌های متنوع را در سایت خود قرار داده‌ایم تا شما بتوانید با توجه به کیفیت بازی خود یکی از انواع پردازنده را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره نکات خرید پردازنده‌های گیمینگ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *